estudios.blogg.se

Barcelonabloggen

Otoño

Kategori: Barcelona

Nu har hösten kommit till Barcelona. Har varit lite kyligt i någon vecka (dygnsmedeltemperatur runt 20 grader ungefär) men idag kom den verkliga kylan. Och regnet. Om det inte vore för regnet kan någon kall dag då och då vara helt okej, älskar att ha på mig mina stickade tröjor men de har än så länge varit omöjliga att ha på sig. Men idag var det kallt så jag drog på mig en stickad tröja innan jag gick till skolan imorse och var lite glad tills jag gick ut genom porten och upptäckte regnet. Blev snabbmarch till skolan (tur att jag bor nära).
 
När skolan sedan var slut bestämde vi oss för att äta lunch tillsammans i Raval (dvs andra sidan stadskärnan, dock mindre än 15 minuters promenad bort) och tog en sväng in på Tiger (som ligger precis runt hörnet) och köpte ett paraply först. Hjälpte mot regnet men inte mot de kalla vindarna. 
 
Känns som hösten varit här länge. Ändå hade jag så sent som igår shorts på mig (byter om från byxor till shorts varje dag så fort jag kommer hem från praktiken) och i onsdags var jag nära på att köpa en mössa men hängde tillbaka den med orden "nej men det är för tidigt att köpa mössa nu". 
 
Fast nu googlade jag precis fram att det blir varmare igen redan inatt. Och på söndag är dagstemperaturen över 20 grader igen. På onsdag blir det 26 grader och sol. Det är höst i Barcelona men shortsen ska ännu inte packas ner i resväskan. 
 
 

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Mysig tröja! Hemma är det 10grader nu på fm. Men det är en vacker dag, klarblå himmel o sol. Ska ut i trädgården nu. Kram!

    2013-10-12 | 10:48:24

Kommentera inlägget här: