estudios.blogg.se

Barcelonabloggen

Actualización

Kategori: Barcelona

Hej hej hej! 
 
Allt flyter på bra här i Barcelona. Har praktik veckans fyra första dagar och på fredagarna vänder jag tillbaka dygnet ett par timmar och släpar mig upp till skolan tidigt på morgonen. Kul med skola ändå, är nästan bara då jag träffar mina klasskompisar eftersom alla har olika arbetstider under praktikdagarna. 
 
När vi började praktiken fick vi en uppgift att skriva en tiosidig uppsats om valfritt ämne. Jag valde att skriva om svenskar i barcelona, kulturkrockar och hur svenskar anpassar sig till staden efter ett tag. Nu är jag klar! Byggde nästan allt på fördommar och är därför inte jättenöjd rent innehållsmässigt men att jag lyckats skriva tio sammanhängande sidor på spanska är jag stolt över att jag lyckats med. Nu väntar jag bara på första rättningen så jag kan fixa till alla språkliga småfel (som kommer vara i cirka varannan mening (utan överdrift!), är svårt att skriva på sitt tredje språk).
 
Höst har det blivit också (dvs medeltemperatur under 20 grader). Köpte en fleecefilt för ett par dagar sedan. Den är rosa med röda tuppar på, lägenheten är ändå så omatchad att det inte ens är någon idé att försöka köpa något som matchar.
 
Två dagar gammal webbkamerabild på mig och min nya mysiga filt! (Kudden bredvid är gul-/olivgrön och väggen bakom turkos. Som sagt, svårt att matcha in saker i den här lägenheten.)
 

Kommentarer

  • Mamma säger:

    20 sidor! Vad duktig du är! Vore kul med en översättning:-) Kramar!

    2013-11-14 | 22:20:15

Kommentera inlägget här: