estudios.blogg.se

Barcelonabloggen

Estoy apriendo tocar el ukelele y hoy he ido de compras

Kategori: Barcelona

Jahapp, vad händer här i Barcelona? Jag har praktik som vanligt. Just nu är det långhelg (fredagen var röd så hade ingen skola) så min kära lägenhetsdelare Ebba har åkt för att hälsa på sin syster i Fankrike och jag tillbringar kvällarna med att sitta och försöka lära mig att spela på hennes ukelele (fick order om att jag skulle göra det innan hon åkte iväg). Är riktigt kul faktiskt! 
 
 
Idag har jag spenderat nästan hela dagen med att gå på stan med Ella. Gick på Passeig de Gracia, gatan där dyra butiker som Chanel och Dior blandas med de billigare H&M och Bershka. Vi siktade oss däremot in på affärerna i prisklassen strax över H&M och snål som jag är köpte jag ingenting. Hade däremot kul som smakråd till Ella som shoppade loss för totalt runt 250 €. Galet. Men men, hon köpte trots allt allt hon innan sa att hon ville ha, jag måste fortsätta leta efter en bra jacka etc.. 
 
Efter en heldag på stan (sju timmar från att jag gick hemifrån tills jag kom hem igen) är jag nu galet trött. Imorgon ska jag plugga, har en uppsats på tio sidor (på spanska!!) att skriva. Dios mio. 
 
Nos vemos, ciao! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: