estudios.blogg.se

Barcelonabloggen

He trabajado todo el fin de la semana

Kategori: Barcelona

För ett par dagar sedan ringde en av cheferna på min praktik och frågade om jag ville jobba lite extra i helgen (långhelg dessutom eftersom fredagen var röd dag (6 december = spaniens konstitutionsdag) och visst ville jag det! Så de senaste tre dagarna har jag jobbat 10-19.
 
På både fredagen och lördagen var det så mycket att göra hela tiden att man knappt hann gå på toaletten. Detta kan dock bero på att flera av de jag jobbade med är nya och inte hade så bra koll på saker och jag, som faktiskt kan det mesta, är inte tillåten att ta beställningar och skriva ut notor och sånt (chefernas regler). Men men, idag gav de mig lösenordet till iPaden i kassan så jag i alla fall kunde skriva ut notor och skriva in småbeställningar om de andra var upptagna med annat. Dessutom jobbade fler som jobbat lite längre på Alsur med mig idag så det blev lite bättre flyt på allt (och de gamla, även de jag inte jobbat med tidigare, verkade alla gilla mig mer än de nya, känns bra (eller verkade och verkade, de sa det rakt ut till mig och till varandra, att jag var bättre)). 
 
Imorgon börjar sista veckan på praktiken och jag ska njuta över att bara jobba 13-17. 

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Grattis! Det måste kännas kanonbra!! Du kanske kan få jobb där om du vill åka tillbaka? Kram!

    2013-12-09 | 10:02:17

Kommentera inlägget här: