estudios.blogg.se

Barcelonabloggen

El último día de las prácticas y el día de santa Lucía

Kategori: Barcelona

Nu är praktiken slut! I torsdags spenderade jag mina sista fyra praktiktimmar på Alsur och avslutade med lite god specialmat från kockarna i köket och kindpussar med cheferna och kramar av de få kollegorna som var på plats. Lite tråkigt men samtidigt skönt att praktiken är slut, har varit otroligt lugnt de senaste veckorna (i stort sett alla turister har droppat av nu) så ibland kändes som om jag bara stod bort tiden. Dessutom jobbade jag knappt med min favoritkollega de senaste veckorna heller och fick inte direkt igång några rikigt bra konversationer med de andra. 
 
I går var det luciadag så jag och Ebba gick upp svintidigt för att hinna se på SVTs luciafirande innan vi satte glitter i håret och gick iväg till skolan. Efter skolan blev det lunch på veggiegarden och lite shopping i gotico med Ida, hade tänkt köpa julklappar men köpte istället bara saker till mig själv. Det här med julklappar är svårt, vad önskar ni er egentligen?
 
Ida tog över Ebbas glitter efter lunchen. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: