estudios.blogg.se

Barcelonabloggen

Invierno

Kategori: Barcelona

Årstidstemperaturer i Barcelona:
 
Sommar: runt 30 grader.
Höst: runt 20 grader.
Vinter: under 15 grader.
 
Sedan några dagar tillbaka är det vinter här. De senaste dagarna har temperaturen varit runt tio grader och vi går runt och småfryser konstant.
 
Igår kväll ställde jag in ett element på mitt rum bredvid sängen, otroligt skönt men trots att det var inställt på högsta värmen var det lite kyligt att lämna sängen och det varma täcket i morse. Just nu sitter jag i vardagsrummet med både fleecetröja på mig (köpte en ful men skön och superbillig på Decathlon igår) och fleecefilt om benen. Fryser om händerna så ska nog snart koka lite te så jag kan värma mig på koppen. Det här med att isolera lägenheterna är tydligen inte något spanjorerna gillar att göra...
 
Idag är det förresten bara en månad kvar tills jag kommer tillbaka till Sverige. Allt har gått så otroligt fort, känns som om det bara var två veckor sedan jag kom tillbaka till ett 30-gradigt sommarbarcelona. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: